onsdag 20 oktober 2010

Onsdag

Jobbade natten som var och sen var det att sticka direkt till tandläkaren i nyköping, fick äntligen lite goda nyheter därifrån, sköööööönt! Sen tog jag mig en sväng till stallet och promenerade med Billie. Hon är ju halt och har blivit behandlad 2 gånger nu så det är promenader varje dag som gäller. Kan berätta mer om hältan en annan gång. Nu när hon vilar och bara går i sjukhage så blir hon helt tokig. Hon som redan har ett mycket hett temperament men hur snäll som helst att hantera blir rätt uppspelt för minsta lilla när man är ute och går. Det kom en lastbil bakom oss som hon i vanliga fall hade ignorerat helt men nu blåste hon upp sig som värsta hingsten och började trava runt hon som inte ska trava och hålla på. Tokhästen! Ska imorgon boka återbesök till henne men denna gång tänker jag åka till Ultuna så Chris får titta på henne.

I morgon ska dem börja kakla lite i min lägenhet i köket. Det kommer bli finfint. Just nu har jag potatisen kokandes på spisen och ska göra fläskkotletter till. Det kommer bli mums!



//Emma

Inga kommentarer: