fredag 3 augusti 2012

Äntligen är det bokat!

Så, nu har vi äntligen spikat ett datum för något som jag och Steffie pratat om länge! Det är nämligen så att den 13 september packar jag bil o trailer (eller lastbilen) men häst o grejer och sticker ner till Kalmar till Steffie och Poppie. Binkie och Poppie är nämligen släkt och det var på så sätt jag och Steffie fick kontakt. Rasen (typen av KWPN) Tuigpaarden är inte särskillt vanlig i Sverige. Men iaf jag o Binkie sticker ner på torsdagen och tränar för Steffies tränare antingen torsdagen eller fredagen tillsammans med dem såklart. Sen är det tävling bokad den 16 september på en klubb ganska nära kalmar vad jag förstått. Sen blir det hemfärd på måndagen. ååh, vad jag längtar. Det kommer bli så kul! Känns riktigt skönt att äntligen fått tummen ur röven och att ha bokat detta så idag ska jag lämna in ledighetsansökan på båda jobben! Tjihooo! :D Taggad tjej!

Innan dess så är två tävlingar inbokade. Den första är ett meeting i Nyköping om 2 veckor. Där ska hon gå 1m + 1m på lördagen och 1m på söndagen. Egentligen skulle hon ha fått gå en enkel 95cm på lördagen men jag fick ett mail om att dem ville ändra det till 1m och det tyckte jag var ok .Efter det är det tävlingsvila i nästan 3 veckor för då är det Mälarhöjden som hon är anmäld till och veckan efter det är det redan Kalmarresan!

Jag hoppas att vi hittar flytet snabbt och sen att vi äntligen kan få debutera våran 110 som inte känns allt för långt borta längre.

Nu måste jag göra mig i ordning lite för att sticka mot dagens första jobbpass. Ska hinna ringa ett samtal ang min stalljour i morgon också. I kväll väntas ett nattpass från 22-7.30. Så efter tystbergajobbet ska jag snabbt ut och mocka och fixa foder åt Binkie och saras häst Ella.

Tjing Tjing


 Steffie och Poppie

 Jag och Binkie


/E.Johansson

Inga kommentarer: