torsdag 23 augusti 2012

Höst o häst

Vilket jävla skitväder det har varit idag. Jag har blivit dygnsur två gånger och kollegorna har asgarvat åt mig när jag sprungit i spöregnet med felvänt paraply. Men man får ju bjuda på sig själv ibland ;)

Inlägget jag planerat att skriva väntar jag lite med. Vill ha datorn att skriva på då det är lättare att redigera då. Men det kommer så småningom.

Började dagen med att gasa in till Nyköping för att kolla in hästbutikens rea. Och nog hittade jag ett fynd! Har dock inte bild på den just nu men kan lägga upp en annan. Det är en tävlingsskjorta från equiline, en precis likadan som den jag har sen innan men dem är så sjukt sköna och perfekt att ha två nu när Binkie börjar bli meetingmogen. Den förra köptes också på rea men för 500kr medans denna endast kostade 240kr så nog var det ett kap. Vet dock ej normalpriset är men närmare 1000 tror jag men det är en gammal modell. Men som sagt kg älskar den!!

Efter jobbet blev det ett pass på Binkie hoppning stod på schemat. Kombination blev det två st av en räcke-räcke på 7.40m och en oxer-räcke på 7.10m hon gjorde ett superfjobb och i slutet höjde jag upp en av räckena till ca 115 och hoppade riktigt fint. Hon var väldigt lydig och lyssnade bra både tillbaka och framåt. Älskar hennes nya språngkurva nu när hon arbetar med ryggen ordentligt.

Lägger upp lite bilder från idag samt en bild på min skjorta alltså den första jag köpte:

Inga kommentarer: