lördag 29 september 2012

05,49

Min dag har varit väldigt lång. Jag klev upp vid 8 och tog en promenad med yoshi som sov hemma hos mig. Sen bar det av till Tystberga för jobb. Jag lasttränade 3 hästar varav en inte skötte sig eller jo, till en början sen sista omgången inne i lastbilen så hoppade han över bommen.. Han har hoppat över i trailer förut men det blir att köra på att binda fast grimmskaft i bommen så han inte kan få upp huvudet lika högt. Så där kan man säga att mina krafter gick åt idag. Som tur är blev jag bjuden på äppelpaj på jobbet precis när jag slutat. superdupergod var den, mums! Sen bar det av till Nyköping för att köpa en fodersäck och en slicksten till Binkie. 

Innan jag kunde komma hem till sängen och sova en stund åkte jag ut och bytte täcken på Ella och Binkie. Dagen till ära hade Binkie gjort en riktig ordentlig lerinpackning men den fick hon tyvärr också sova i då jag verkligen inte hade tid att borsta av henne men jag tog bort halsdelen på hennes innetäcke så hon inte skulle få några skav. 

Ja och nu sitter jag på jobbet och har ca 1tim o 20 min kvar att jobba. Sen bär det av hemåt för sömn. Det kommer bli så skönt! Jag åker ut till Binkie ikväll och rider då jag ändå ska kvällsfodra. Efter det blir det ännu en natts jobb eller ja, två till nätter är det ju. 



Inga kommentarer: