lördag 22 september 2012

Regnig lördag..

Dagen startade vid 8,30 efter 5 timmars sömn då jag skulle iväg på ponnytävling med min tränare Jane och Madde. Dem har en fin ponny hos sig för tillridning och tävling som gjorde en fin start i ett mycket regnigt Norrköping. Hiss till Åbys otroligt bra underlag på tävlingsbanan. Den höll superfint hela dagen. 

Väl hemma blev det ridning av Binkie och lite pyssel inför morgondagens tävling. I ridningen var hon helt underbar. Hon är så jävla fin att rida just nu. Vi har jobbat mycket på övergångar och ökningar samt minskningar. Det har gett resultat och hoppas det visar sig inne på tävlingsbanan i morgon. Jag har också beslutat att inte ha på henne tävlingsskydden och även så ska jag inte ha tävlingskläder och tävlingsstövlarna på mig. Det har ju som sagt regnat hela dagen idag och banan kommer vara blöt och jag orkar inte med att dels förstöra utrustning samt lorta ner mig extremt så känns enklast så. Dessutom är det bara en klass och den sista på dagen så det får bli så i morgon. 

Bilden är ifrån starten i Torsås i Småland förra veckan. 

Inga kommentarer: