torsdag 4 oktober 2012

07,55

Tog mig just upp ur sängen efter att ha snoozat i 50 minuter. Jag kommer inte upp tidigare just nu. Jag som brukar ha hur lätt som helst att komma upp men det beror säkert på den dåliga sömnen efter helgens nattpass. Dessutom känner jag i ögon och hals att en förkyldning hänger över mig men den får inte vinna denna gång. Jag har allt för mycket planerat för att hinna med att vara sjuk.

Igår red både jag och Sara på Binkie och hon blev riktigt fin i slutet, älskade djur! Hon har verkligen vuxit och börjat mogna i sig själv vilket är hur skönt som helst!

När jag vaknade i morse ställde jag mig på vågen och den visade goda resultat! 71,4 kg vilket är -4,7kg.  Jag kör ju som sagt på min egna diet och träning och valde att ha ett uppehåll på ca 2-3 veckor för att se att jag lyckades hålla vikten och det gick ju toppen så nu kör jag igen. Har ju dessutom fått ännu en sporre att gå ner i vikt eftersom jag ska rida in lillkillen på jobbet. När jag väl sitter upp vill jag väga under 70 och det är ju inte långt kvar men helst vill jag väga runt 65 men sätter jag mig på en hårdare diet så kommer det nog gå men i och med det blir det så kortsiktigt. Jag går hellre ner långsamt och att kroppen hinner vänja sig med den nya vikten och inte går upp allt på en gång.

Åt just en asgod äggmacka till frulle på sånt där bröd som är så mörkt att man kan slå ihjäl fåglar med det som min gamle so-lärare hade sagt. Gott var det! Sen kom ju även hostan nu när jag stod och gjorde i ordning frullen så jag gjorde en stor kopp te också!

Igår så gav Sara min nybakade bullar som hennes sambo hade bakat. sjuuukt goda, helt magiska! Har två stycken kvar som ligger i bilen och väntar på mig. Hade tänkt att gotta i mig dem påväg ut till jobbet. Det är ju dessutom kanelbullens dag idag så dem kan jag med gott samvete trycka i mig :D

Nä, nu laddar batteriet ut ur datorn. tjing!

Jag älskar den här bilden som Lina har tagit!

Inga kommentarer: