onsdag 28 november 2012

Bryter traditionen..

Det här är första året på ca 10 år som jag inte åker till Globen horse show en enda dag.. Känns sjukt trist då det är en underbar start på advent och jul. Samt en enorm inspirationskälla! Känns faktiskt tomt på något konstigt och löjligt sett. Det har ju en bra förklaring till varför jag inte åker. Har dubbla hyror denna månad + en faktura på minst 3300 så ja. Närmare 7000 extra har jag pungat ut denna månad och det suger verkligen.

Det är extra surt eftersom man vill kunna köpa lite fina saker in till nya lägenheten. Typ bara sånt som gardiner och en ny matta och lite hyllor till min walk-in-closet men det får allt vänta. Tänker faktiskt lägga en del skuld på mitt nuvarande hyresbolag då dem va sjukt klantiga vid uthyrningen av min lägenhet så det blev en månad med dubbla hyror.. Surt som fan.

Men får glädjas av att kunna pussa på min fina Bink när jag vill. Idag kollade jag med bilen från dörr till dörr hur långt jag åkt varje dag för att åka till hästen och dessa sträckor jag kommer slippa helt framöver. Precis 1mil var det och det menas också med att jag kommer ha 1 mil mindre till jobbet varje dag. Kommer spara i snitt 2-4 mil om dagen! Sjukt skönt!

Tjing tjong!

Inga kommentarer: