fredag 1 mars 2013

Bästa Bink!

Ja det här inlägget skulle jag ha skrivit i fredags men det får bli nu. Jag hopptränade Binkie för Jane på fredagen. Vi hade samma övning som jag red på Zita för henne på torsdagen. På ena långsidan var det bom-räcke-bom och på den andra bock-1 galopp-oxer-1 galopp-bock. Bink var fantastisk redan i första sprången. Tog räcket som ingenting höjde upp till kanske 110 och gjorde det fortfarande lika enkelt. Sen tog vi långsidan med oxer och detta gjorde hon ännu bättre. Sista sprången vi tog låg på 120 och Bink gjorde det utan större svårigheter. Det var så bra för mitt självförtroende att få ta dessa språng och veta att Bink fixar det. Hon var inte i en enda bom.

Både Jane och jag sa att det var bästa träningen någonsin. Allt bara satt som en smäck! Vi var klara efter max 30 min eftersom hon gjorde ett kanonjobb! Vi hade också ett hackamore på Bink och det kändes jättebra så inomhus nu i vår kommer vi köra på hack och sen byta till bett till utomhussäsongen då hon blir mycket mera på.

Jag är också anmäld till reg. 100 på Södertälje ridklubb på lördag. Jag är riktigt taggad och ska bli kul att äntligen få starta henne igen. Det blir första tävlingen sen okt förra året så jag tror jag kommer ha en taggad häst med mig. Shit vad kul det kommer att bli trots att det bara är en clear round. Men jag är lite sugen på att anmäla mig till 110 också men vi får se. Måste vara schysst mot B, första tävlingen för säsongen och regional dessutom. Får känna efter och även gå banan om jag skulle bli sugen och sen ta ett beslut.

Inga kommentarer: