söndag 10 mars 2013

Bästa dagen hittills detta år

Oh shit, vilken dag det var igår! Så sjukt jävla bra dag.
Jag vaknade redan vid klockan 4 på morgonen trots att klockan var ställd på 6 men men. Jag var nog helt enkelt rädd att försova mig inför tävlingen. När klockan tillslut blev lite mer så fixades Bink i ording för tävling och lastades in i trailern. Bella sov hos mig så hon åkte såklart med och innan vi begav oss mot Tälje så hämtade vi upp Elin och Tina. Vi myste och åt frulle i bilen innan vi kom fram. När jag gick banan för 1m så kände jag att vi verkligen börjar ta oss ifrån den nivån. Det kändes plättlätt. Jag red fram en helt galen Bink som verkligen tyckte att det var toppen att få komma ut på tävling igen! Hon var riktigt fin på framhoppningen. Väl inne på banan så var hon minst lika het och jag började hålla henne lite för mycket men hon gjorde en fin runda med 0 fel så vi fick med oss en fin rosett hem. Andra klassen som var 110 så var hon  riktigt fin. Vi hade ett stopp på B hindret i kombinationen då vi landade för mycket till höger och därmed blev det för långt och hon vågade inte hoppa av. Vi kom på det igen och hon hoppade det jättefint. Sen hade vi hinder nummer 4 som hon redan innan berättat för mig att hon tyckte var otäck. Den var i samma färg som underlaget samt stod mot en spegel. jag övertalade henne så hon hoppade men tog med sig en bom vilket inte gör mig något. Det är bättre att hon vågar o tar med sig en bom än att hon stannar och dummar sig. Jag var riktigt riktigt nöjd med denna klass trots felen. Jag hade redan också beslutat mig för att även om hon är nolla i grunden så väljer jag då att utgå ist för att rida omhoppning och slösa på sprången. Det ska vara en posetiv upplevelse både för Bink och mig.  Det var hennes första reg. 110 start. Hon skötte sig utmärkt och nu är vi äntligen uppe och ska fajtas på den nivån också! Jag ska lägga ut filmen på 110 rundan också. jag vet att jag också kollar bakåt efter första hindret. Jag är iaf. riktigt riktigt nöjd!

Sen till det andra som gjorde min dag helt awesome igår! BAJEN ÄR I BANDYFINAL! Shit vad lycklig jag blev. När jag kom hem gjorde jag allt för att få tag i klackbiljetterna. Ticnet strulade som vanligt och jag satt helt maniskt och uppdaterade sidan och letade efter ny info, tillslut vid 22 tiden var jag ägare till 4st biljetter! Jag är så sjukt taggad, det ska bli så jävla skoj!

Idag väntar städning och tvätt av min röda fara då den ska besiktigas på tisdag vilket gör mig nervös men det är mamma som får åka in med den och tur är väl det.. Sen ikväll är det träff med deltagare för div 3 nu i vår och vi ska beställa mat och sen åka hit och tjattra. Det blir nog riktigt mysigt!

Språngkruvan börjar bli riktigt fin nu!

favoritbink!




Inga kommentarer: