måndag 19 september 2011

EM GULD TILL RGB :D

Idag är en historisk dag i ridsporten. Rolf-Göran Bengtsson tog EM Guld ! HURRA :D

Har inte skrivit på ett tag o det beror nog på att jag inte varit hemma och haft datorn tillgänglig. Men nu sitter jag på ett ytterligare nattpass. Har sisådär 7,5 timmar kvar att jobba. Sen blir det hem o sova i 2 timmar innan jag ska vidare till nästa jobb. Det kommer bli en jobbig och fullspäckad vecka men det blir nog bra ändå. Jag är ledig på lördag så det är ju jätteskönt och på söndag har jag tagit på mig ett extra nattpass. Pengar behöver man jämt o speciellt jag just nu för att ha råd med allt. Har iaf troligen hittat vinterdäck till bilen som ska passa. för bara 1500 så att jag la undan 3000 denna månad känns bra. Måste ju laga bromsarna innan vintern också..

Maten, träning o vikten har inte varit så bra denna vecka. Hade gått ner tot. 4.5kg  när jag kolla sist och denna vecka har jag verkligen ätit skitdålig mat. Men ska nog göra så att jag har en "äta vad jag vill dag" och sen mer strikt på veckorna. Jag blir nog mer sporrad då att äta rätt tror jag när jag får välja att äta mer onyttigt den dagen jag väljer. Det blir nog söndag för då känns det som en bra avslutning på veckan. Jag har ju slutat att dricka alkohol och det känns bra. Ser nästan bara fördelar med det.
*man kan köra hem från festen och dagen efter
*man slipper baksmällan
*man sparar pengar och ev. tjänar pengar om man är fyllechaffis
*slipper minnesluckor och skämmas över dumma saker man gjort
*osv osv
ser fram emot den nya veckan som kommer helt enkelt!

Jag var ju och tävlade med hästen för 2 veckor sen och valde att utgå i 1m då hon inte kändes bra. Vi tror att det har med växtverk att göra så nu får hon extra kalk och magnesium som är bra vid växt samt så dem dagar hon inte känns helt okej så får hon ta det lugnare och dem dagar hon känns som vanligt kan hon gå som vanligt. Jag hoppade henne idag och hon var superduktig och jag kände inte alls av det som jag kände när jag tävlade sist. Vi hoppade bl.a. en 5,5a med oxer på 1.10 och det gick jättebra. det är mig det hänger på, jag måste börja lite på henne. Hon hoppar egentligen i alla lägen hur hämsk jag än är mot henne så jag skulle egentligen inte behöva oroa mig men det är något jag tränar på. Nästa helg är det KM som gäller! i hoppningen så får hon gå 90 och 1m om det är inne och är det ute blir det nog 1m och 1m :) sen är det ju dressyren dagen efter som jag tror jag ska vara med på. får se haha. tänker iaf anmäla mig till den sen kan jag ju alltid stryka mig om det inte känns bra!

Veckans planering

/E.Johansson

Inga kommentarer: