måndag 15 oktober 2012

Min och Binkies 110 debut

Förra helgen debuterade jag och Binkie som sagt 110 i Sollentuna. I första klassen som var 105 kändes hon ok, lite loj och inte riktigt med på framhoppningen men taggade som vanligt till inne på banan. Hon blev stark och flöt iväg lite och i en böjd linje så stannar hon på en oxer vilket bara var dumheter men hoppade andra gången jag kom på och hoppade sedan resten av banan felfritt. 

Inför 110 blev det först lite stressigt då dem startade klassen tidigare än dem hade sagt i högtalarna men jag red fram henne och hoppade några få språng mest för att känna av höjden. Hon kändes trött i kropp men pigg i knopp om ni förstår. Väl inne på banan skötte hon sig galant! jag är så nöjd över denna starten. Det enda jag inte är nöjd med i klassen var hinder nummer 4 där vi var lite oense och jag backade henne ist för att lägga henne större. Hon trodde först vi skulle till ett annat hinder. Sen fick hon  ett pet på hinder nummer 6 (?) men ett skitpet som lika gärna kunde ha legat kvar. Hon tog sista linjen skitbra och kombinationen satt som en smäck. Som sagt jag är riktigt nöjd med henne! 

Filmen är ifrån 110 starten

Inga kommentarer: