lördag 27 oktober 2012

tv 4 komedi

Är kanalen som jag fördriver tiden med när jag jobbar natt. Sen känns det lyxigt numer att komma o jobba natt och ha massa kanaler att välja på då jag endast har 1,2,4 o 6an hemma.

Nu har jag bara två timmar kvar innan det är dags att bege sig mot stallet för att ta hand om hästarna. Har bestämt att jag ska sova efter insläppet då jag inte hinner sova många timmar om jag sover direkt efter morgonfixet. Ska försöka vara ambitiös och smörja mina träns och sadel samt städa och rensa i skåpet. Hästen ska också hinnas ridas samt kratta i ridhuset så jag har nog att göra fram till 14 så det vore skönt att slippa åka hem i mellan och slösa massa bensin också.

Det ska bli sååå skönt att bo på gården. Att kunna springa in och äta frulle samtidigt som hästarna käkar upp sitt. Efter en kall morgon i stallet kunna krypa upp i soffan med en kopp té. Ni kan inte ana vad jag längtar efter flytten. Hoppas bara jag blir av med min lägenhet snart bara. Sitter och myser av tanken hur mysigt det kommer bli och skönt. Hoppas det kommer snö också för att kunna höja mysfakorn.

Jag har spånat i att på julaftonskvällen ha glögg och mys hemma hos mig och köra paketleken. Det skulle vara riktigt kul att bjuda över vännerna på det. Måste ha julgran och grejer så det är julafton på riktigt.

Nä, dags att få lite gjort nu på jobbet. Tjing tjong!
Den här urmysiga bilden har Lina tagit. Det måste ha varit 2-3 år sedan nu.
http://linasbubbla.blogspot.se/

Inga kommentarer: