onsdag 17 oktober 2012

uppföljning av tandis

Ja. vad ska jag säga. det gick då inte alls som jag hade hoppats på. Minst en av visdomständerna måste bort snarast. Den växer vågrätt mot de andra tänderna och har tydligen skapat hål på den närmsta. Jag fick en remiss till en röntgen som kan röntga hela käken och då ser dem tydligare om dem på folktandvården kan ta ut den eller om en kirurg måste göra det. Jag hoppas faktiskt på det senare alternativet då jag kommer kräva att bli sövd. Jag lever mycket hellre med en smärta efteråt än att vara vaken under ingreppet. Jag har redan dragit ut 5-6 tänder och varav en under lustgas. har haft tandställning i 3 år ist för 1 för att tandregleringen var sjukt klumpig. jaa. ni förstår vilken inställning jag har till tandläkare. usch. De senaste gångerna jag lagat tänder har jag inte haft bedövning för att bedövningssprutan gör sjukt ont och att besöket går sjukt mycket snabbare om dem bara sätter igång. Jag har också alltid musik i lurarna under tiden för att både slippa höra borren och vad dem säger och jag blundar hela tiden. uschibuschi!

Inga kommentarer: