onsdag 5 december 2012

5 dec

Behöver jag ens säga att det har snöat sjukt mycket idag? Storm minst sagt. Har sprungit i stormen hur många gånger som helst till tvättstugan och tillbaka. Det var förjävligt åt ena hållet då snön piskade en i ansiktet och skönt åt andra då der var medvind och man kunde springa hem.

På fm har jag som sagt haft tvättstugan och packat mer i lägenheten. När jag väl skulle ta mig ut till hästen var bilen helt insnöad och jag fick skotta ut den. Sen kom dagens änglar. 4 killar både skottade och puttade ut min bil från parkeringen idag. Jag fick strikta instruktioner om att när jag väl fick upp farten så släpp för tusan inte gasen. Haha! Enligt dem var set bara en annan bil som lyckats komma ifrån parkeringen tidigare. Jag höll bara på att köra in i 2 träd och en stor vägkon. Sen när jag väl skulle ut på större vägen så fastnade jag på en snövall. Men efter lite juckande så kom jag loss.

Det blev till att använda benen idag och gå mellan jobb och hem. Hästen tog som tur är Lena, Sara och Ann hand om. Vilka pärlor! Jag hade omöjligt tagit mig helskinnad ut till stallet. Jag ringde också till jobbet och kollade hur det gick för dem men dem hade inte heller kunnat ta sig till jobbet så vi bestämde att höras i morgonbitti hur och om det går att ta sig ut.

Nu måste jag sova. God natt!



Inga kommentarer: