onsdag 19 oktober 2011

Lite uppdatering

Får skriva lite kortfattat vad som hänt sen sist. Jag har gått ner lite till i vikt. Jobbat massor o tävlat. :)

I söndags var det tävlingsdags. Första inomhus för säsongen. Bästa Annette följde med mig o var hästskötare. Stackarns Tess var febrig o stannade hemma. Åkte från stallet vid 7-tiden o var framme runt halv 9 perfekt för vi käkade först lite frukost o kollade in banan osv. Sen ut med hästen o rida fram en kort stund o hoppa fram några språng. Jag har lärt mig att hon gör finare språng ju färre man tar på framhoppningen o värma upp i kanske 10-15 min innan jag hoppar fram. Första klassen som var 95cm och hon blev 0a o fick rosett. Hon gick i korsgalopp nästan hela klassen men hon måste lära sig att lösa situationen och att det är jobbigare att hoppa i den. Men nöjd iaf med den klassen. Nästa klass var 1m o det blev en superkort framridning men några fler språng på framhoppningen. När det var min tur inne på banan så kändes hon superbra. Piggare än i första men inte för pigg. Hon var framåt o jag kunde hålla i henne lagom utan att behöva bromsa. Redan efter första hindret fick jag en superhärlig känsla. Avstånden låg jättebra o stampa av perfekt på nästan alla hinder. Kombinationen var det enda som jag tycker kan vara svårt ibland. Men jag tänkte hela tiden att jag får inte backa in i den utan rid fram hur jag än ligger. Dock river hon hindret in då språnget blev flackt när jag red fram. Men såå fin hon var i den klassen. Bytte själv galopp en gång och var så lyhörd o gick endast i kors en gång. Den här rundan var lätt den bästa 1m vi gjort och nog också bästa rundan nånsin. Hade så jävla bra känsla. :)

Det var helgen det. Denna vecka har jag jobbat sjukt mycket. I söndags jobba jag natten till måndag 22-7.30 sen jobb mån 12-17 sen halva natten 2.30-7.30 tisdag blev det jobb 12-16 sen 17-20 i gnesta o idag 12-17 o nu sitter jag på passet 18-22 :) i morgon o fredg är det endast ett pass per dag (kors i taket) lördag är det stalljour o spelning men söndag då ska iphone stängas av o jag ska försöka iaf o ta sovmorgon o bara mysa hela dagen :)

/E.Johansson

Inga kommentarer: