lördag 1 september 2012

Snart hem o sova

Jag har endast en timma kvar på nattens jobbpass. Sen ska jag direkt hem och sova. Ikväll väntar både tvättstuga, hästen och kvällsfodring. Natten har gått riktigt fort. Har sett en hel del filmer och även kollat runt på massa hästprylar. Men jag ska försöka hejda mig fram tills jag o Binkie sticker ner till Steffie i Kalmar. Hon och hennes mamma har ju en egen jättefin ridsportsbutik!

Jag var galet promenadsugen igår men regnet öste ner samt att jag verkligen inte hade tid för det igår riktigt. Men ikväll ska jag försöka komma iväg en sväng om tiden räcker till det. Är riktigt taggad att tappa i vikt, bli piggare och motionera just nu och det känns toppen.

Att hästen går som en klocka gör det hela mycket bättre också. Vi har alltid haft lite problem med höger varv, spec galoppen då hon biter sig fast i högertygeln och därmed har aldrig den förvända galoppen funkat i höger, endast hur bra som helst i vänster. Men så igår efter mååånga försök så satte den äntligen ett varv så nu är det bara att jobba vidare så hon blir starkare i högren. Hon vill så gärna vara till lags och försöka byta även om detta inte heller blir klockrent men blir mycket bommar och förvänd för att stärka galoppen.

Här kommer också bilderna från träningen i onsdags!



juste, även en outfit-bild på Binkie från gårdagens pass också. dock mörk o dålig, men ändå.


Inga kommentarer: