lördag 26 januari 2013

Nöjd tjej!

Dagen flöt nästan på som tänkt. Jag klev upp 6.30 för att åka o överraska en 50åring och nog blev hon överraskad. Jättetrevlig frukost med tårta och färskt bröd. Yes, jag åt av allt med gott samvete. Gott som fan va det!

Sen när jag kom hem blev det att byta om o sen ner o mocka innan jag begav mig till tystberga. Jobbet flöt smidigt på och klockan blev snabbt 15 o då bjöds det på fredagsfika. Det var wienerbulle (150kcal) o det var också gott. Juste till lunch sprängde jag havregrynsgröt i micron också. Man behöver ju lite spänning i vardagen också. Dock rätt mycket att diska och göra rent bara.

När jag kom hem så blev det en mysig och lite galen tur på Bink ute i skogen. Hon har inte varit ute på allt för länge och var lycklig men i slutet var hon sådär sjukt fin och jag längtar tills nästa pass i morgon. Jag hade tänkt att sticka till gymmet efter som jag egentligen behövde men jag var sjukt trött o klockan blev mycket.

Blev en sväng o handla mat innan Mickis kom på räkfrossa hemma hos mig. Massa räkor, aioli, majo o mörkt rostat bröd i ugnen. Sjukt gott var det. Lätt bättre än godis. Sen har jag ätit massa vindruvor så jag har väl inte varit sjukt noga med kosten idag men jag är nöjd ändå. Jag vill kunna äta det jag vill men vid valda tillfällen och idag o helgen blir sån och det känns okej!

Nä, nu ligger jag på soffan och är sjukt seg. Ska bara gå bort till tvättstugan och hämta det sista ur torktumlaren.









Inga kommentarer: