måndag 18 februari 2013

Bink gjorde min dag!

När jag kom hem imorse så blev det att äta en liten nätt frukost innan jag hade tänkt att sova men det började inte direkt som jag tänkt mig. De håller på att renovera ett badrum som ligger precis ovanför mitt sovrum. Dagen till ära skulle dem ta upp kaklet på golvet och det lät som om de skulle ta sig genom golvet och in till mig. Jag lyckas i alla fall somna en sväng. Vaknar en timma senare av ett tyvärr bekant ljud, det rann in vatten i garderoben från badrummet ovanpå. Tur att jag vaknade till och kunde rädda alla mina fina skor som stod under. Men det är ju pga läckan som de renoverar så förhoppningsvis slipper jag mera vatten nu. Men det blir att ja en hink på golvet veckan ut när de håller på att fixa där.

Jag passade sen på att fixa lite smått o gott som behövdes göras. Till sen lunch gjorde jag i ordning en tonfiskröra på kvarg som jag åt tillsammans med en sallad. Efteråt njöt jag av en bulle med en kopp te. Jag hade gott och väl råd med den bullen enl. Shape Up som räknar mina kalorier. Sjukt bra app btw. Jag har hela dagen lyssnat på musik och en hel del Eldkvarn. Man kan inte annat än längta till sommaren, gott sällskap, grön gräsmatta och lite god alkohol som avnjuts. Låt mars gå lika fort som februari nu!

Sen kom dagens bästa timme! Jag valde att gå med Binkie till viadukten fram och tillbaka som pw för mig och framskrittning för henne. Det är precis 3km fram och tillbaka. Sen ställde jag upp en mindre parallell oxer i ridhuset som jag tänkte rulla på och bara känna av Bink. Redan när jag plockade upp tyglarna kände jag att det var något speciellt. Hon var så sjukt lösgjord och eftergiven när jag började skritta och även samma känsla i traven. Jag tycker att det kan vara svårt att rida på rakt spår och hålla ihop henne då hon gärna blir obalanserad, för lång och smiter iväg men idag fanns inget av detta! Hon var helt fantastisk. Sen fattade jag galopp och där kom även tårarna. Hon var så jävla fin och långsidorna fantastiska och hon bara var där. Känslig för hjälperna, rund fin form, bra bakbensaktivitet och positiv! En stund tänkte jag ge mig där men några språng ville jag ta så jag rider an mot hindret och hon behåller samma runda form, samma galopp och bärighet utan att rusa mot hindret hela vägen. Hon brukar annars kunna bli lite het och dra men hon var suverän. Även efter hindret samlade hon sig snabbt och kom till ro. Jag hoppade kanske två gånger från samma håll på ca 70-80 cm sen höjde jag till typ 1m för att känna. Hon var samma fantastiska häst även där. En gång ville hon springa ifrån mig men då gjorde jag en halt utan att hon hetsade upp sig och kom igen. Hon fick hoppa 2 gånger från varje håll även här sen gav jag mig. När hon var så otroligt fin så fanns ingen anledning att ta fler språng! Jag är så sjukt nöjd med passet och hoppas att känslan håller i sig framöver. Jag tror den långa kravlösa framskrittningen var en av nycklarna till detta otroliga pass så i morgonbitti blir det upp och rida vid 7-tiden med samma pw till uppvärmning. Sen efter blir det en rejäl frukost för att orka hela dagen. Jobbar 10-15 sen 16.30-22 så lång dag väntar.

Bilden togs för några veckor sen. Det är pappa och min fina Bink!



Inga kommentarer: