tisdag 19 februari 2013

Proppmätt

Sitter just nu i soffan med matkoma efter frukosten. Jag bestämde mig för en rejäl frulle så jag kan stå mig större delen av dagen. Till lunch/mellanmål blir det som vanligt lite kvarg med bär och sen en kiwi. Aja, frullen bestod av en stor tallrik fiberhavregrynsgröt med en klick lågkalorihallonsylt och ett stekt ägg, tot ca 250 kcal.

Jag klev upp vid 7 och slängde på mig ridkläderna för att sen gå ner och mocka o fixa foder medans Bink åt sin frukost. Sen blev det promenad fram o tillbaka till viadukten igen. 3km à 30 min. Kan tillägga att det var snöstorm och jag var nöjd som ändå gick. Dock har jag världens blåsor på fötterna för att jag går pw i jodpursh men vad gör man inte för djuren. Sen blev det ett pass i ridhuset. Hon var lite trött från igår men riktigt fin. I morgon blir det samma sak och på torsdag endast promenaden för konditionens skull.

Nu har jag en kvart kvar innan jag måste bege mig så jag ska göra i ordning lunchen nu och sen borsta tänderna. Tjing sålänge!

Inga kommentarer: