söndag 24 februari 2013

Lugn helg

Jag har faktiskt inte gjort så mycket alls i helgen. Jag har känt mig sjukt trött och jätteseg, sen svettats om vart annat och ja, sjukt märkligt. Igår så hade jag stallet på morgonen och jag vaknade med en enorm energi och det var så jävla skönt. Det var längesen jag vaknade med den känslan. I och för sig så somnade jag innan klockan 22 i fredags så jag vaknade vid 6.30 innan ens klockan ringde, det var riktigt awesome! Efter stalltjänsten begav jag mig till Nyköping tillsammans med Elin och fyndade lite fina grejer.

När vi kom hem igen var det dags att ta in alla djuren igen och sen blev det till att klippa Bink då hon såg ut som ett skogstroll. Blev att raka hela henne + klippa manen. Hon ser nu nästan ut som en tävlingshäst igen. Det blev sjukt ont om tid då jag skulle träna för Jane sen kl 17 också. Då skulle även alla hinder varit framplockade och hästen framriden. Under tiden när jag förstod hur brottom jag skulle få så slår min mage bakut och det var riktigt jävla längesen som jag hade så pass ont. Jag tog en smörgås för att stilla den samt en alvedon forte det släppte för stunden men sen var det onda tillbaka på nolltid igen. Sprang ner till stallet och fixade klart Bink för träningen och hann precis plocka fram allt och rida fram henne. Men magjävlen blev inte bättre än. Så jag red hela träningen med det onda men är sjukt nöjd över träningen ändå.

Vi fick många fina ord av Jane. Hon tyckte Bink var finare nu än vad hon var i slutet av förra säsongen och det är goda ord då detta var första riktiga hoppträningen sen dess. Nu är det min mentala del som måste höjas. Binkie klarar höjderna utan problem nu är det jag som ska våga lita på avstånd till större hinder, våga ta mina snabba beslut och bli kvickare i landningarna inför nya hinder. Riktigt kul med så fin feedback. Vi har lite nya grejer att öva på och sen hoppas jag det hinns med mer träning i veckan!

Iaf tillbaka till magjäveln. Den släppte inte alls igår och jag kände mig varm o uräcklig. Det blev att stryka kvällens planer som jag sett fram emot och kurera mig i soffan. Jag somnade med duntäcke, dubbla fleecetröjor och jeans i soffan. Tror ni jag var mysig när jag vaknade två timmar senare? Blää, var sjöblöt av svett.

Idag vaknade jag iaf vid 7.30 pigg och ganska kry så jag gick ner till stallet och tog en promenad med bästa Bink i den superhärliga morgonsolen.




Inga kommentarer: